عضویت و امانتتمامی دانشجویان و افرادی که کارت تردد در دانشگاه را دارند بصورت پیش فرض عضو مرکز اطلاع رسانی خواهند بود. سایر متقاضیان (محققان، دانشجویان و سایر افراد از خارج دانشگاه) می توانند با ارایه معرفی نامه رسمی از خدمات مرکز اطلاع رسانی بهره گیری نمایند.قانون استفاده از امانت کتب در بخش قوانی و مقررات مرکز اطلاع رسانی شرح داده شده است. خدمات مرجع شامل: آموزش استفاده از منابع چاپی و الکترونیکی مرکز اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان، راهنمای مرکز اطلاع رسانی ، کمک به خوانندگاندر یافتن اطلاعات مورد نیاز آنها، کمک به خوانندگان در انتخاب آثار خوب و مفید. عضویت پایگاه های اطلاعاتی برخی از نیازهای علمی از طریق عضویت در پایگاههای اطلاعاتی آنلاین برآورده میشود. جهت عضویت در پایگاه های اشتراکی دانشگاه می بایست به بخش مشاوره مرکز اطلاع رسانی رجوع نمود. خدمات وی پی ان برای دسترسی به سایت سیویلیکا از خارج از محیط مرکز اطلاع رسانی ، همه دانشجویان می توانند از طریق خدمات وی پی ان به آن دسترسی داشته باشند. خدمات اینترنت تمامی دانشجویان با داشتن نام کاربری و کلمه عبور از طریق وای فای مرکز اطلاع رسانی ، می توانند از خدمات اینترنت استفاده کنند. طرح امانت بین کتابخانه ای شهر اصفهان |
در عصر حاضر و با وجود حجم عظیم منابع اطلاعاتی که در هر لحظه تولید می شوند، و با توجه به اینکه نگهداری این منابع در هر م رکز اطلاع رسانی به صورت جداگانه از نظر فضا، و منابع مالی عملا امکان پذیر نیست، طرح امانت بین کتابخانه ای در اصفهان در نیمه اول سال 1385 با مشارکت کتابخانه های دانشگاه های اصفهان، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه هنر، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه پیام نور،کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، خانه ریاضیات و مرکز تحقیقات معلمان شروع به فعالیت نمود.که از طریق آن هر یک از اعضاء کتابخانه های عضوطرح می توانند از سایر کتابخانه منابع علمی مورد نیاز را امانت بگیرند. |
1400/10/18 تاریخ