مدیریت دانش

دانش ، به عنوان سرمایه فکری، یکی از باارزش ترین دارائی های سازمان است . مدیرانی موفق تر خواهند بود

که به ارزش سرمایه های فکری موجود در سازمان خود واقف بوده و در موقع لازم از آن بهره برداری نمایند.

در دنیای پیشرفته امروز، دانش سازمان ها، به عنوان مزیت رقابتی اصلی، مورد توجه قرار می گیرد و برای سازمان هایی که به خوبی آن را

شناسایی و مدیریت می نمایند، فراهم کننده فرصت خواهد بود.

در حقیقت مدیریت دانش، فرآیند شناسایی، سازماندهی ، خلق تبادل و به کاربستی دانش است . مدیریت دانش ضمن اینکه به حل مشکل، تصمیم گیری ،

برنامه ریزی استراتژیک ، یادگیری پویا و ... کمک می کند، از زوال دارائی های ذهنی ( دانش ضمنی ) جلوگیری کرده و به آگاهی سازمان می افزاید.

در همین راستا برخی از مهمترین وظایف و اقدامات مدیریت دانش در دانشگاه عبارتند از:

  • حمایت از تألیف ، تدوین و ترجمه کتب و مقالات مرتبط با مأموریت دانشگاه

  • پیگیری ثبت اختراعات، نوآوریها و حمایت از حق مالکیت معنوی

  • زمینه سازی حضور در جشنواره های ملی و بین المللی

  • برگزاری جشنواره مدیریت دانش

  • ایجاد پایگاه، جامع اطلاعات پژوهشی و به اشتراک گذاری آن از طریق شبکه برای مخاطبان

  • شناسایی و معرفی نخبگان علمی به مجتمع ها / مراکز و پژوهشکده ها

  • تشکیل کمیته های علمی، باحمایت از همایش ها ، نشست ها و مسابقات دانشجویی

  • سیاست گذاری وحمایت از تولید نشریات علمی – ترویجی و علمی – پژوهشی

  • سیاست گذاری و حمایت از انجمن های علمی مورد نیاز دانشگاه

  • حمایت از مستندسازی دانش نخبگان ، محققان و پروژه ها

  • ساماندهی نظام انتشارات دانشگاه

  • ایجاد بانک اطلاعات از ایده های نخبگان فکری

شرح دانلود

مراحل و شرايط بكارگيري نخبگان وظيفه و همكاران تحقيقاتي

فرم اطلاعات همکاران

فرم پروپوزال نخبگان وظیفه و همکاران تحقیقاتی

فرم گزارش سه ماهه نخبگان وظیفه و همکاران تحقیقاتی
ساختار گزارش نهایی نخبگان وظیفه و همکاران تحقیقاتی ( لوح فشرده)
ساختار گزارش نهایی نخبگان وظیفه(چاپی)